پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119354
اوباما بايد براي تغيير مجلس به روحاني کمک کند!
تاریخ انتشار : 1393/08/04 09:53:55
نمایش : 1081
مشاور سابق اوباما مي‌گويد اوباما بايد براي تغيير وضعيت مجلس ايران در انتخابات سال آينده به روحاني کمک کند!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ولي رضا نصر ضمن تحليلي در نيويورک تايمز خاطرنشان کرد: ايران در دسامبر۲۰۱۵ انتخابات مهم پارلمان و چند ماه بعد انتخابات «مجلس خبرگان» که وظيفه‌اش تعيين رهبري است را پيش رو خواهد داشت. در اهميت اين دو انتخابات همين بس که نگاه مذاکره‌کنندگان ايراني به اين دو انتخابات دوخته شده است. نظر توجه آمريکا نيز به اين دو انتخابات است. هر توافقي که با ايران حاصل گردد بر نتيجه اين دو انتخابات فوق‌العاده تاثيرگذار خواهد بود. مجلس ايران هم‌اکنون در قلمرو تندروهاست.

وي ادامه مي‌دهد: روحاني براي تاثيرگذاري بر راي‌دهندگان در اين دو انتخابات نيازمند دستاوردهاي اقتصادي است و يک توافق هسته‌اي اين موفقيت‌ها را تضمين خواهد کرد. به عبارتي ديگر هر اندازه توافق به تاخير افتد کمک‌رساني‌اش به روحاني کمتر خواهد بود.

نصر افزود: آمريکا و هم‌پيمانانش بايد به اهداف خود در مذاکرات برسند که همان بازداشتن موثر ايران از رسيدن به ظرفيت توليد سلاح هسته‌اي است. آنها در هر سازشي بايد متوجه باشند حصول توافق مي‌تواند در سياست‌هاي ايران يک تغييردهنده بازي نيز باشد.

مشاور سابق اوباما در اين تحليل خاطرنشان کرد: وقتي مسائل و پيامدهاي انتخابات آتي در ايران و آمريکا را در کنار يکديگر قرار دهيم، راهبردي که آمريکا بايد در پيش بگيرد روشن‌تر خواهد شد. با آنکه آمريکا و متحدانش بايد در هرگونه مصالحه‌اي که انجام مي‌دهند به اهداف اصلي خود، يعني بازداشتن قطعي و قابل اطمينان ايران از دستيابي به جنگ‌افزار هسته‌اي دست پيدا کنند، اما بايد به خاطر داشته باشند که دستيابي به توافق، خود به معني فراهم آمدن مقدمه ايجاد تغييرات سياسي در ايران خواهد بود.

دولت آمريکا اکنون در موقعيتي قرار دارد که مي‌تواند روي توافق هسته‌اي با ايران حساب کند چون منافع سياستمداران ايران ايجاب مي‌کند که به توافق هسته‌اي دست پيدا کنند. اگر مذاکره در آينده نزديک به نتيجه نرسد، در آن صورت، روزنه اميد اندکي که ايجاد شده است بسته خواهد شد و غرب به احتمال بسيار زياد ناگزير خواهد بود تا در منطقه بي‌ثبات خاورميانه به وجود ايراني به مراتب سرکش‌تر تن دردهد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html